fredag 19 februari 2010

All we need is love

Nakna men, snygga karar, humor, sex, homosexualitet, dans, sång, bra skådespeleri, tja vad mer kan man begära av en pjäs? :) Har varit på min första teater på intiman, and I liked it ;) ska fara å si den igen! All we need is love hette den. Ska verkligen börja bli mer kulturell, ja mena jag älskar ju att vara det, så ska kolla in allt som malmö har att erbjuda! Tiden går så hiskelit snabbt, och jag trivs så jätte bra här!!

Igår var en jätte intressant dag i skolan. Vi såg en film som Christina Lindberg (en känd svensk skådis på 70-talet, som gjorde utvik i tidningar och gjorde filmer där hon spelade på sin sexualitet och nakna kropp) medverkade i. Filmen handlade om Anita som var en nymfoman. Senare på dagen kom hon dit och berättade om sitt liv och vi fick ställa frågor! Idag så handlade föreläsningen om barns sexualitet. Hade inga förväntningar på den, men den va jätte intressant!! Visste ni att en två-åring kan få orgasm?! Vi fick lära oss hur man ska bemöta (små) barns nyfikenhet på sex. Hur traumatiskt det är för ett barn som "onanerar" och man som vuxen blir arg på det barnet, ja och en massa annat. Som tur har jag träffat någon som jag kan diskutera det jag studerar med, vilket e skönt, jag lär ju mej så mycket intressant, men det e int liksom nå man diskuterar på kaffe med nån liksom. Alla e ju int lika intresserade och öppna ner det gäller det här. Kom just hem från en riktigt trevlig pizza-kväll med några utbytesstuderande och två martini-drinkar vid idas. Röd martini e skit gott! Köpte annars ett par gummistövlar för 49 kr från skopunkten idag! heitå.

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du trivs gumman!!!
    Så du inte förgås av hemlängtan ;)

    PUSS på dig å trevlig lördakväll <3

    SvaraRadera