tisdag 19 januari 2010

Lätt som en plätt.

Idag så har jag mesta dels varit inne och jobbat med spalten (ligger efter eftersom jag inte har haft internet på några dagar) och sen så frågade en finne som studerar till språkbadslärare om jag kunde hjälpa henne med svenska. Of course, mitt modersmål e ju svenska, lätt som en plätt, tänkte jag. Wrong! Det handlade om olika attribut och man skulle förklara varför kommatecken är just där var de är... hellurej! tur att man har baljan att ring åt :) Sen har jag och min nya svenska-friend kollat in ett gym som vi ska börja på, jeee jag har redan en tränings-buddie :) Svindyrt är det, men det ska vi int tänka på... Jag behöver hjälp med en grej, ska på en fransk-fest på fredag och måste ha typiska franska-detaljer på mej, ge mej ide'er!!!

6 kommentarer:

  1. Slicka håret bakåt i en mittebena med knåka långt ner i nacken. Bind ett tunt band runt huvu (int ner i nacken utan ovanför knåka.) Svart kajal. Rött läppstift. Fransklänning. Och så köper du en batong dit du sticker in små lappar med din telefonummer and there goes your franska partytrick!

    SvaraRadera
  2. randig jumper, svart basker, nån annan röd detalj ex. bälte eller röd scarf.
    Jo, röda läppar och svarta ögon som Elsa sa.

    SvaraRadera
  3. hähhäähääää Elsa :D tack vänner, vi ska si vad jag hittar på.

    SvaraRadera
  4. vit blå randig tröja rödbasker eller så någon känd fransk designer t.ex. yves saint laurens hans stil på hans design från wikipedia:Yves St. Laurent clothing has for decades been known for its refined and modern elegance. Decades before Giorgio Armani, Yves Saint Laurent clothing glamourized for women some items taken from the male wardrobe, such as the blazer, the tuxedo, the pant suit, the leather jacket. Vitsi vad fin lägenhet du har :) Kram kram

    SvaraRadera
  5. Ja, eller så tar du bara nåt från YSL.. ;)

    SvaraRadera
  6. Ja mena ju nå som påminner Ysl ;)

    SvaraRadera